/

9 اردیبهشت 1402

مراحل کامل کاشت ایمپلنت

آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان یکی از چالش‌هایی است که معمولا افرادی که قصد ایمپلنت دندان را دارد، با آن روبرو می‌شوند. ایمپلنت دندان از بهترین درمان‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. در این روش از پایه‌های تیتانیومی محکم و مقاومی درون فک استفاده شده و روکش دندان بر روی آن ثابت می‌شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت روشی درمانی است که در آن از فیکسچر تیتانیوم به عنوان پایه و ریشه اصلی دندان استفاده می‌شود. این فلز سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان داشته و به سرعت درون استخوان فک پیوند داده می‌شود. پس از قرارگیری آن تاج دندان که از جنس سرامیک یا چینی است قرار داده می‌شود. استفاده از این روش دندان‌هایی با استحکام و لبخندی زیبا برای افراد به همراه خواهد داشت. استفاده از ایمپلنت باعث از بین رفتن مشکلات دهان و دندان ازجمله تحلیل لثه، مشکل جویدن غذا، از دست دادن زیبایی و … می‌شود. دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان تخصصی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای ایمپلنت آشنا نیستید ، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید در این مطلب مراحل انجام ایمپلنت دندان به طور کامل شرح داده شده است.

1- مشاوره اولیه
اولین کاری که برای دریافت ایمپلنت باید انجام دهید این است که برای مشاوره اولیه جراح متخصص فک و صورت خود را ملاقات کنید. در طی این قرار ملاقات ، متخصص یک معاینه جامع را انجام می دهد ، رادیوگرافی مخصوص از دندان شما گرفته و سپس سایز و اندازه ایمپلنت مشخص می شود . بعد از این ، متخصص دندان شما در مورد برنامه درمانی ، مراحل انجام ایمپلنت، مدت زمان لازم برای ایمپلنت و اینکه در دوران بهبودی باید چه کاری انجام دهد ، با شما صحبت خواهد کرد. همچنین ممکن است متخصص جراح فک و صورت در مورد اینکه آیا به پیوند استخوان احتیاج دارید یا نه، صحبت کند. در طی این مشاوره با متخصص ، انجام مرحله اول را برنامه ریزی می کنید.
2- پیوند استخوان و کشیدن دندان
اگر پیوند استخوانی داشته باشید ، ممکن است 4 تا 12 ماه طول بکشد تا فک شما برای اولین ایمپلنت آماده شود. این دوره اجازه می دهد تا استخوان شما به درستی التیام یابد.
3- قرار دادن ایمپلنت
در مرحله بعد ، شما آماده دریافت ایمپلنت خواهید بود ، یعنی همان پایه فلزی ایمپلنت دندان که در استخوان شما کار گذاشته می شود و به عنوان ریشه دندان عمل می کند. قرار دادن پایه ایمپلنت می تواند در زمان کوتاهی طول بکشد و شما به لطف بی حسی موضعی در تمام مدت زمان خواب خواهید بود. بعد از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک ، روند بهبودی می تواند تا دو ماه برای فک پایین و تا سه ماه برای فک فوقانی طول بکشد. پس از بهبودی دهان ، برای مرحله بعدی دریافت ایمپلنت دندان آماده خواهید بود. پس از استواینتگریشن ایمپلنت با استخوان فک ، شما آماده مرحله بعدی ایمپلنت دندان هستید که یک هیلینگ (به شکل کلاهک) و یا یک تاج موقت را دریافت می کنید. متخصص  هیلینگ را روی پایه ایمپلنت قرار می دهد این کلاهک یک قطعه فلز گرد است که لثه ها را از ایمپلنت دور نگه می دارد و  کمک می کند تا بافت لثه به درستی بهبود یابد. این قطعه فلز بین 10-14 روز باید بماند. بعد از این مدت ، که در آن بافت شما باید بهبود یابد ، متخصص آن را برداشته و به مرحله بعدی ایمپلنت دندان حرکت می کند.
4- قرار دادن اباتمنت
مرحله بعدی ایمپلنت، قراردادن اباتمنت روی پایه ایمپلنت دندان است. اباتمنت از تاج دندان پشتیبانی می کند . پس از قرار دادن اباتمنت ، متخصص، تاج موقت را به مدت 4 تا 6 هفته روی اباتمنت قرار می دهد. در طول این مدت تاج دائمی شما ساخته خواهد شد. همه این مراحل که گفته شد در طول درمان ایمپلنت فوری در چند جلسه انجام می شود. ایمپلنت دندان فوری بلافاصله پس از کشیدن دندان اسیب دیده و در یک جلسه دندانپزشکی قابل انجام است. با اینحال احتمال نارسائی ایمپلنت فوری بیش از ایمپلنت معمولی است. البته ایمپلنت دندان در یک روز برای بیمارانی که استخوان کافی دارند به خوبی نتیجه داده است.
5- قرار دادن تاج دائمی
اکنون برای مرحله آخر دریافت ایمپلنت  – قرار دادن تاج دائمی- آماده هستید.  تاج ها قسمت زیبای دندان هستند. دو نوع اصلی تاج دندان وجود دارد که شما و متخصص می توانید انتخاب کنید.
1. دندان متحرک: دندان های مصنوعی قابل جابجایی برای شبیه سازی دندان طبیعی و بافت لثه اطراف آن هستند. به طور معمول روی یک قاب فلزی نصب شده است . این بدان معنی است که می توانید تاج را برای تمیز کردن روزانه بردارید.
2. روکش ثابت: با استفاده از تاج ثابت ، دندان مصنوعی یا داخل ایمپلنت پیچ می شود یا به آن چسبانده می شود و دائمی است. شما قادر نخواهید بود تاج ثابت را برای تمیز کردن از جای خود خارج کنید. بیشتر اوقات ، تاج دائمی بسیار قوی تر و پایدارتر از تاج متحرک است.

سخن آخر
آشنایی با مراحل ایمپلنت دندان همواره از چالش‌های مهم پیش روی افرادی است که قصد دارند از این روش درمانی استفاده کنند. ایمپلنت بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دست رفته است و کاملا مشابه دندان‌های طبیعی استفاده می‌شود. در این مقاله مراحل ایمپلنت دندان توضیح داده شد. داشتن اطلاعات کامل در این زمینه می‌تواند به شما در درمان بهتر و نگهداری بهتر از ایمپلنت‌ها کمک کند.اگر راهنمایی و اطلاعات بیشتری نیازی دارید میتوانید از طریق شماره تماس های 09177430279 – 02177092159 و 09302729055 از متخصصان ما در کلینیک تخصصی ایمپلنت مرسادنت تهران مشاوره دریافت کنید.