/

14 اردیبهشت 1402

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت جز مراحل اولیه کاشت دندان است. اگر استخوان فک بالا استحکام کافی نداشته باشذ، این جراحی انجام می‌شود. حدود ۴ تا ۶ ماه بعد از این جراحی می‌توان کاشت ایمپلنت را انجام داد.
سینوس لیفت درمانی است برای بازسازی نواحی بی دندانی. این جراحی همزمان یا قبل از ایمپلنت انجام میشود. در واقع سینوس لیفت یکی از جراحی های بازسازی متداول قبل از کاشت ایمپلنت است.
عمل لیفت سینوس جراحی است که در آن با افزودن مواد پیوندی استخوان، قاعده استخوانی محکم و کافی برای پشتیبانی ایمپلنت دندان فراهم می شود. برخی از کسانی که می خواهند ایمپلنت بگذارند، استخوان کافی ندارند و درمان ایمپلنت در آنها بدون پیوند استخوان موفق نخواهد شد. لیفت سینوس یکی از متداولترین درمانهای پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت دندان است.

جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می شود؟

جراحی سینوس لیفت براحتی از طریق داخل دهان و با بیحسی موضعی در مطب انجام میشود. این جراحی عمدتا بدون درد و ناراحتی است. پزشک متخصص ایمپلنت زیر غشای سینوس، پودر استخوان و مواد پیوندی را قرار میدهد. در مرحله بعد متخصص ایمپلنت با یک غشای مصنوعی (ممبرین) محل برش را بخیه میکند. بسته به میزان تحلیل استخوان میشود ایمپلنت را در همان جلسه یا ۶ ماه بعد (پیوند موفقیت آمیز استخوان) در محل مورد نظر قرار داد.

چه زمانی جراحی همزمان سینوس با ایمپلنت امکانپذیر است؟

انجام همزمان جراحی سینوس لیفت و ایمپلنت زمانی امکانپذیر است که هنوز مقداری استخوان فک (حداقل ۵ میلی متر) وجود داشته باشد.

لیفت سینوس ممکن است به دو روش باز یا بسته انجام شود. هر یک معایب و مزایای خود را دارد و بسته به شرایط شما و ترجیح جراح، نوع آن انتخاب می شود.

در چه شرایطی نباید عمل لیفت سینوس و کاشت ایمپلنت را همزمان انجام داد؟
  • اگر عفونت قابل ملاحظه ای روی داده است.
  • اگر اسکن استخوان و معاینات پیش از جراحی نشان می دهند ممکن است ثبات استخوان برای کاشت فوری ایمپلنت کافی نباشد.
    با این حال بسته به اندازه پیوند و شرایط خود بیمار، لیفت سینوس و کاشت ایمپلنت را ممکن است بتوان همزمان انجام داد. شرایط هر کسی تفاوت دارد و متخصص ایمپلنت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.
     چه افرادی نمی توانند عمل لیفت سینوس را انجام بدهند؟

    کسانی که شرایط زیر را دارند ممکن است از انجام این عمل منع شوند:

    • سینوزیت حاد
    • سرطان
    • بیماریهای خود ایمنی
    • فقدان استخوان بین لایه مخاطی دهان و لایه مخاطی سینوس
    • اچ آی وی یا ایدز
    • اختلالات انعقاد خون
نتیجه گیری

جراحی سینوس لیفت یکی از مراحل کاشت دندان است. برخی افراد قبل از ایمپلنت نیاز به این جراحی دارند. زیرا استخوان فک بالا در این افراد استحکام کافی برای نصب ایمپلنت را نداشته و مقدار استخوان کم است. این جراحی به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود. در هر دو روش مواد استخوانی وارد حفره غشای سینوس شده و به استحکام استخوان کمک می‌کند.
بعد از جراحی لیفت سینوس باید داروهای مسکن و آنتی‎‌بیوتیک را به طور منظم مصرف کنید. عطسه کردن و باد کردن بینی احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد. بعد از ۱۰ روز باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا وضعیت بخیه‌ها بررسی شود. حدود ۴ تا ۶ ماه بعد از جراحی نیز می‌توان کاشت دندان را انجام داد.
برای انجام دادن جراحی سینوس لیف با خیال راحت  می‌توانید از طریق کلینیک تخصصی ایمپلنت مرسادنت تهران و متخصص ایمپلنت دکتر شهاب عزیزی اقدام کنید. در این کلینیک علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.