/

18 تیر 1402

بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟

این سوال افرادی است که به دنبال جبران دندان از دست‌رفته خود هستند و قصد کاشت ایمپلنت دندان دارند. برای ساخت بهترین نوع ایمپلنت باید بعضی نکات را در نظر داشته باشید، به عنوان مثال؛ در حالت ایده آل ، مواد ایمپلنت باید زیست سازگار و مقاوم در برابر خوردگی و شکستگی باشند. ایمپلنت ها را می توان از تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخت. آنها باید استحکام کافی را نشان دهند و طراحی ایمپلنت باید با خواص فیزیکی آن سازگار باشد.
برای اینکه بدانیم بهترین نوع ایمپلنت چیست ابتدا باید با ساختار ایمپلنت دندان آشنا شویم. همانطور که می‌دانید دندان‌های ما ریشه‌ای بلند دارند که تا عمق استخوان فک امتداد دارد. همین ریشه است که دندان‌ها را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. ایمپلنت دندانی با تقلید از ساختار طبیعی ریشه دندان، طراحی شده است.
پایه یا بیس ایمپلنت که شبیه به یک پیچ فلزی است در عمق استخوان فک قرار می‌گیرد و در استخوان ، محکم می‌شود و عملکردی همچون ریشه دندان دارد که تاج دندان را محکم نگه می‌دارد. در ادامه بر روی این پایه فلزی یک روکش دندان قرار می‌گیرد که طبق رنگ و شکل دندان‌های طبیعی بیمار، سفارشی‌سازی می‌شود. در نتیجه دندان ایمپلنت با دندان‌های طبیعی شخص، قابل تشخیص نیست و لبخندی زیبا و طبیعی را ایجاد می‌کند. بعد از این مرحله شما با انواع ایمپلت آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب کنید.
متریال ایمپلنت دندان باید از نظر سازگاری و  پایداری مناسب باشند. نباید باعث آلرژی در انسان شوند. آنها باید قدرت و استحکام کافی را داشته باشند. طراحی ایمپلنت باید از لحاظ فیزیکی مناسب باشند.

انواع اصلی مواد در ساخت بهترین نوع ایمپلنت دندان عبارتند از:

1- تیتانیوم سنتی

 آلیاژهای titanium تا حد زیادی برای ساخت بهترین برند ایمپلنت های دندانی استفاده می شوند که از پلاستیسیته بسیار خوبی برخوردار است ، در حالی که کاملاً بادوام است گرچه تمایل به آسیاب کردن در زمان جراحی دارد. بنابراین ناخالصی های مختلفی به ترکیب ایمپلنت های دندانی اضافه می شود.

خواصtitanium  و آلیاژهای آن:

  • از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است.
  • بسیار بادوام و سبک است.
  • آلیاژ آن یک ماده سازگار است.

2- زیرکونیا
این نوع از بهترین برندهای ایمپلنت در اوایل دهه ۱۹۹۰ مورد استفاده کامل قرار گرفت. مواد زیرکونیا به طور موثری در موارد واکنش های آلرژی زا بیمار به تیتانیوم یا درد هنگام کاشت استفاده می شود. سفید هستند و در زیر تاج دندان قابل مشاهده نیستند و حداکثر شباهت را با دندانهای طبیعی دارند.

ایمپلنت دندان تهران

بهترین مارک ایمپلنت کدام است؟

بیش از 100 برند در بازار محصولات ایمپلنت دندان فعال هستند که بعضی از آنها به دلیل کیفیت برتر، شهرت جهانی دارند. انواع مارک ایمپلنت از کشورهای مختلف جهان به کشورمان وارد می‌شود که ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی، آلمانی و کره‌ای، در بین دندانپزشکان محبوبیت بیشتری دارند. البته محصولات برندهای مطرح کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایران نیز مورد استفاده دندانپزشکان کشورمان هستند. شرکت‌های زیر از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایمپلنت در جهان هستند:

  • برند سوئیسی اشترامن Straumann

برند اشترامن بهترین برند ایمپلنت سوئیسی و شاید بهترین نوع ایمپلنت از نظر کیفیت تولید در جهان باشد. ایمپلنت‌های ساخت سوئیس دارای تکنولوژی برتر هستند و از باکیفیت‌ترین و گران‌ترین مارک‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

  • برند آمریکایی زیمر بیومتZimmer Biomet

زیمر بیومت از بهترین تولیدکنندگان ایمپلنت دندان در جهان و احتمالا بهترین نوع ایمپلنت آمریکایی است. محصولات این برند دارای برترین کیفیت بازار بوده و قیمتی بالا و مشابه با برند اشترامن دارند.

  • برند آمریکایی نوبل بیوکر Nobel BioCare

نوبل بیوکر دیگر شرکت آمریکایی برجسته در تولید ایمپلنت دندان است. این شرکت بیش از 60 سال سابقه دارد و محصولات خود را در بیش از 80 کشور به فروش می‌رساند.

  • برند آمریکایی دنتسپلای سیرونا Dentsply Sirona

Dentsply Sirona یک شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات دندانپزشکی است که در 21 کشور کارخانه دارد و محصولات خود را به 120 کشور جهان ارائه می‌کند.

  • برند آمریکایی بایوهورایزونز BioHorizons

محصولات شرکت بایوهورایزنز از محبوبیت بالایی در میان دندانپزشکان برخوردار است. ایمپلنت تولیدی این برند به دلیل داشتن میکروکانال‌هایی بر روی آن، چسبندگی بسیار بالایی با استخوان دارد و روند درمان را سریع‌تر می‌کند. محصولات این برند با وجود کیفیت بالا، معمولا قیمت پایین‌تری از برندهایی همچون زیمر دارد.

سخن آخر

اگر به دنبال یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی برای کاشت ایمپلنت هستید، کلینیک مرسادنت یکی از مجهزترین کلینیک های تخصصی ایمپلنت در شهر تهران است. شما می توانید انواع خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان را در این کلینیک انجام دهید.