/

7 مرداد 1403

ایمپلنت پیچ شونده

ایمپلنت پیچ شونده

ایمپلنت پیچ شونده چیست؟ استفاده از ایمپلنت پیچ شونده چه مزیت هایی دارد؟ معایب ایمپلنت چیست؟

اگر میخواهید که از ویژگی ها و شرایط این نوع ایمپلنت مطلع گردید، با ما در مرکز ایمپلنت دندان دکتر شهاب الدین عزیزی همراه باشید.

ایمپلنت پیچی همان طور که از نامش پیدا است، به نوعی از ایمپلنت‌های دندان گفته می‌شود که با پیچ به لثه متصل می‌شوند. در واقع پایه ایمپلنت‌های این چنینی پیچ است و روکش دندان هم به پیچ وصل می‌شود.

این نوع از ایمپلنت برای ترمیم و بازسازی دندان‌ ها  در دهان بسیار مناسب است. به دلیل عوارض کمی که این ایمپلنت دارد و نتایج مطلوب آن، اخیرا کاربرد آن افزایش یافته است.

مزایای ایمپلنت پیچ شونده

یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت پیچ شونده، قابلیت ترمیم آن است. در واقع این نوع روکش ها در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل خارج شدن و ترمیم هستند. و این قابلیت بازیابی آسان سبب کاهش هزینه های ترمیمی آن می گردد. در صورتی که در انواع روکش های چسبی معمولا در هنگام آسیب دیدن نیاز به تعویض است.

علاوه بر مزیت فوق می توان دسترسی آسان به ایمپلنت پیچی را از دیگر نکات مثبت آن دانست. از دیگر مزایای ایمپلنت پیچ شونده ماندگاری و کیفیت بالای آن است.

به طور کلی استفاده از روش ایمپلنت پیچ شونده و ایمپلنت بدون جراحی سنگین با مزیت هایی همراه است که برخی از این مزایا به شرح زیر می باشند:

  • این نوع ایمپلنت از قیمت مناسب تری برخوردار است و مقرون به صرفه تر خواهد بود
  • ایمپلنت را می توان به راحتی در بخش های مختلف دهان نصب کرد
  • دوام و ماندگاری این روش در مقایسه با ایمپلنت های چسبی بیشتر است
  • احتمال بروز عفونت در دهان با استفاده از این نوع ایمپلنت کاهش می یابد
  • به کار بردن این روش فاقد عوارض برای بدن است

ایمپلنت دندان پیچ شونده برای چه کسانی مناسب است؟

این نوع از ایمپلنت‌ها برای افرادی که دوست دارند دندان‌هایی با دوام و با عمر طولانی را در دهان خود بکارند، بسیار مناسب به شمار می‌آید. افزون بر آن افرادی که با صرفه‌ جویی در هزینه‌ها می‌خواهند بهترین نوع از دندان را جایگزین کنند نیز می‌توانند از ایمپلنت پیچ شونده استفاده کنند. در ضمن ترمیم دندان‌های عقب نیز با استفاده از این نوع از ایمپلنت بسیار موثر خواهد بود.

معایب ایمپلنت پیچ شونده

با وجود مزایای زیادی که برای ایمپلنت پیچ شونده ذکر شد معایب ناچیزی نیز برای آن وجود دارد. از جمله این که امکان شل شدن ایمپلنت پیچی در گذر زمان وجود دارد. به طوری که اگر دقت لازم را در رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت دندان نداشته باشید ممکن است زودتر با این مشکل مواجه شوید. از طرفی احتمال شکستگی پرسلین ایمپلنت نیز وجود دارد.

از دیگر معایب ایمپلنت پیچ شونده وجود پیچ در آن است که از طریق حفره ای به آن دسترسی دارند، این عامل سبب می شود از نظر ظاهری و زیبایی تحت تاثیر قرار بگیرد و زیبایی آن کاهش یابد، البته باید یادآور شویم امروزه امکان این وجود دارد که این حفره را مواد هم رنگ پوشش دهی کنند.

ایمپلنت پیچی

ایمپلنت پیچی

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت پیچ شونده

از زمانی که ایمپلنت‌های دندان در لثه شما قرار می‌گیرند باید مراقب آن‌ها باشید تا بتوانید دوام و عمر ایمپلنت را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت‌های پیچی این است که غذاهای سفت و سخت را با استفاده از دندان نجوید. برای این که ظاهر دندان حفظ شود، استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی بلافاصله بعد از ایمپلنت کردن ممنوع است. پس از مدتی می‌توانید این نوشیدنی‌ها را مصرف کنید. در ضمن، توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان تا حدودی از عفونت‌های دندان جلوگیری کنید.

ایمپلنت پیچ شونده در تهران

در تهران کلینیک های زیادی برای ترمیم دندان به روش ایمپلنت پیچی وجود دارند که در بین آنها انتخاب یک کلینیک مناسب ضروری است زیرا کیفیت کار کلینیک های مختلف با هم متفاوت است و با مراجعه به کلینیک های  حرفه ای میتوانید نتیجه موفقیت آمیزی از این روش دریافت کنید.

از بهترین کلینیک ها که در شهر تهران میتوان به آن مراجعه کرد، مرکز ایمپلنت دندان دکتر شهاب الدین عزیزی است که به بهترین شکل ممکن ایمپلنت دندان را برای شما انجام خواهد داد.لازم به ذکر است که دکتر شهاب الدین عزیزی دارای دو شعبه مطب در شرق و غرب تهران هستند که از طریق بخش تماس با ما میتوانید به آدرس های هر دو مطب دسترسی داشته باشید.

در کلینیک دکتر شهاب الدین عزیزی میتوانید از انواع روش های ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده کنید و یا انواع برند ایمپلنت که مد نظر دارید را سفارش دهید. به این منظور تنها کافی است تا از طریق بخش رزرو نوبت برای گرفتن نوبت مشاوره اقدام بفرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان پیچ شونده

در کل ایمپلنت‌های پیچی یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع ایمپلنتی هستند که باعث می‌شوند شما دندان‌های خود را ترمیم کنید. با توجه به میزان هزینه‌ای که قرار است صرف کنید، می‌توانید نوع ایمپلنت‌ها را مشخص نمایید. عوامل متعددی وجود دارند که باعث تعیین قیمت نهایی ایمپلنت‌های پیچ شونده می‌شوند. این که شما چه کلینیکی را انتخاب می‌کنید، این که پزشک شما چقدر تخصص دارد، این که برند تولید کننده ایمپلنت دندان چه برندی است و  این که چند دندان قرار است ایمپلنت بشود، در هزینه‌های کلی نقش بسیاری دارند.


بخش پایانی

ایمپلنت پیچ شونده مطلبی بود که به بررسی آن پرداختیم تا چنانچه قصد استفاده از ایمپلنت را دارید از این روش شناخت کافی داشته باشید و در صورت تمایل از آن استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای ترمیم دندان های خود به روش ایمپلنت حتما با پزشک مشورت کنید تا از بهترین روش بر اساس شرایط شما استفاده شود و نتیجه مناسبی را از آن دریافت کنید.