/

6 اردیبهشت 1402

ایمپلنت قدامی (دندان جلو )

در بین دندان ها این نوع از دندان های قدامی نسبت به دندان های آسیا یا خلفی بیشتر دچار آسیب یا ضربه خارجی می شوند.یکی از مهمترین عوامل از دست دادن دندانهای قدامی ضربه به آنها به دنبال حوادث یا تصادفات و زمین خوردن است.در این جا تحلیل استخوان در این ناحیه پس از کشیدن یا افتادن دندان می باشد.
درمان بی دندانی با ایمپلنت قدامی بهترین روش جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد .در دندانهای جلویی تنهای جایگزینی دندان از دست رفته مهم نیست بلکه تامین زیبایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت بهتر است در این ناحیه از روکشهای زیبایی بدون فلز استفاده شود.
در مورد این روش باید بدانید که ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی سخت دهان و دندان است.

  •  حین جراحی محل و زاویه قراردهی ایمپلنت نقش مهمی در زیبایی و راحتی روکش در آینده خواهد داشت.
  • در مورد روکش ایمپلنت در ناحیه قدامی فکین بهتر است از اباتمنت ها و روکش تمام سرامیک استفاده شود تا بیشترین زیبایی در این ناحیه به دست آید.

در زمانی که درمان انجام می شود ، پایه های ایمپلنت در دهانه ای در قسمتی که دندانپزشک در فک ایجاد می کند قرار می گیرد. هنگامی که پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد ، به عنوان ریشه جدیدی برای تاج دندان عمل می کند ، که می تواند جایگزین دندان جلوی شما شود. در واقع تاج دندان یا همان درپوش ایمپلنت که تقریباً شبیه دندان طبیعی است ، به پایه ایمپلنت وصل می شود و فضایی که با از دست دادن دندان خالی شده است ، را پر می کند.
بهترین راه حل برای ایمپلنت قدامی در دندان جلو:
-ریشه دندان آسیب دیده یا از دست رفته

-دندان خرد شده یا شکسته
-دندان که به شدت پوسیده است
-دندانی که در اثر تصادف یا ضربه آسیب شدید از دست رفته باشد.

 

مهمترین مزیت ایمپلنت قدامی دائمی بودن آن و اینکه مقاومت بالایی دارد می باشد.

مزایای ایمپلنت دندان جلو

– دائمی بودن
مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان جلو ، دائمی بودن آن میباشد. به صورتی که دندانپزشک آن را در دهان فیکس می‌کند و پایه ایمپلنت دندان جلو  با استخوان فک جوش می‌خورد و عضوی از بدن میشود و بیمار می‌تواند با دندان‌های ایمپلنت همچون دندان دایمی رفتار کند.
– مقاومت بالا
ایمپلنت دندان جلو دارای مقاومت بالایی میباشد و به راحتی آسیب نمیبیند و شکسته نمیشود. همچنین اگر بیمار تمامی توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم را در مورد دندان‌های کاشته شده به کار ببرد، مشکل خاصی متوجه دندان‌های کاشته شده او نمی‌شود.
– زیبایی
از دیگر مزایای ایمپلنت دندان جلو باید به زیبایی آن اشاره نمود. به طوری که ایمپلنت شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد و از این نظر مانند دندان‌های مصنوعی به نظر نمی‌رسند.
-قابل ترمیم بودن
اگر آسیبی به تاج ایمپلنت دندان جلو وارد شود ، دندانپزشک می‌تواند آن را جدا و ترمیم کند و یا یک تاج دیگر را روی پایه قرار دهد .
-از بین بردن لکه های دندان جلو با ایمپلنت دندان جلو
در واقع سفید کردن دندان ها راهی عالی برای داشتن لبخندی درخشان میباشد. در صورتی که مسواک زدن به طور مرتب و استفاده از سفید کننده های خانگی می تواند در سفید نگه داشتن دندان ها تاثیر گذار باشد، استفاده از خدمات دندانپزشکی در این زمینه در بسیاری از جهات بهترین گزینه میباشد.
شرایط مورد نیاز ایمپلنت قدامی (دندان جلو )
باید برای این عمل از دندان پزشک یا متخصص با تجربه حوزه ایمپلنت کمک گرفت. ایمپلنت قدامی (دندان جلو )معایبی دارد: هزینه بالا، طولانی بودن فرایند درمان و درد پس از کاشت دندان

جراحی ایمپلنت دندان قدامی در کلینیک تخصصی ایمپلنت مرسادنت تهران ، با رنگ کاملاً طبیعی و بدون خونریزی. آسان و مطمئن انجام میشود.