/

1 اسفند 1401

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می باشد. می توان با استفاده از ایمپلنت فوری به راحتی و در زمانی کوتاه، دندانی را جایگزین نمود.
به صورت کلی باید بگوییم ایمپلنت فوری می تواند گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. مسئله ای که امروزه به میزان زیادی افراد را درگیر نموده است.

در این روش درمانی( ایمپلنت فوری ) باید بگوییم مدت زمان کاشت و ایمپلنت بسیار کوتاه است. در اصل می توانیم با این روش دوره درمانی کوتاه مدتی داشته باشیم. اما باید بدانیم ایمپلنت فوری چگونه است؟

ایمپلنت فوری

اصولا پزشکان بر این عقیده هستند که بیمار پیش از هر گونه جراحی بهتر است فیلم و عکس آن عمل را مشاهده نماید. مثلا مشاهده فیلم ایمپلنت فوری، یا کلیپ ایمپلنت فوری و ویدئو ایمپلنت فوری میتواند نحوه و تمامی مراحل ایمپلنت را به راحتی به نمایش میگذارد. بیمار باید تمامی این مراحل را با دقت مشاهده نموده و از نحوه ایمپلنت آگاه شود. برای کاشت دندان باید حفره ای در قسمتی که دندان از دست رفته است ایجاد شود، تا ایمپلنت در آن جای گیرد. این حفره را می توانیم در اصل محل قرار گیری ایمپلنت به شمار آوریم

ایا ایمپلنت فوری خوب است ؟

همانطور که می دانید ایمپلنت دندان یکی از بهترین درمان ها برای جایگزینی دندان است که اما یکی از معایب آن طول درمان بالای آن است. بیشتر افراد ممکن است مدت زمان بی دندانی برای آن ها آزاردهنده باشد و دوست دارند هر چه سریع تر جای آن را پر کنند. از طرفی دیگر کیفیت ، استحکام و طول عمر آن بسیار مهم است که بریج دندان طول درمانی کمتری دارد اما دیگر کیفیت ، استخکام ، طول عمر ایمپلنت را ندارد. پس می توان گفت بهترین انتخاب برای این افراد ایمپلنت فوری است. ایمپلنت فوری دارای طول عمر و استحکام بالا است و از طرفی دیگر طول درمان در آن بسیار کمتر است و در صورتی که شرایط فرد مساعد باشد ، می تواند در کمتر از یک هفته آن را انجام داد و فکر کنم متوجه شده باشید که آیا ایمپلنت فوری خوب است یا نه ؟ اما مسئله که در ایمپلنت فوری مطرح است که فرد باید دارای شرایط استخوانی و لثه مناسبی باشد و دچار تحلیل استخوان نشده باشد زیرا ایمپلنت فوری به استخوان قوی نیاز دارد. برای انجام ایمپلنت فوری ابتدا باید وضعیت استخوان و لثه به خوبی توسط دکتر به کمک عکس ها و معاینه مشخص شود .

نمونه ایمپلنت های انجام شده توسط دکتر شهاب الدین عزیزی در کلینیک تخصصی ایمپلنت مرسادنت