24 اردیبهشت 1402

ایمپلنت دندان در دوران بارداری

هنگامی که باردار می شوید ، بدن شما تغییرات فیزیولوژیکی زیادی را پشت سر می گذارد و تعداد زیادی فعالیت و روش انجام می شود که باید در این مدت از آنها دوری کنید. سوالی که اغلب در جراحی دهان و فک و صورت به وجود می آید این است که آیا درمان ایمپلنت در دوران بارداری ایمن است یا خیر.
ایمپلنت دندان در دوران بارداری
ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. در حقیقت، در دوران بارداری، سطح هورمون‌های بدن بالا می‌رود که ممکن است باعث افزایش خطر عفونت و عوارض ناخواسته شود. علاوه بر این، در دوران بارداری، ایجاد فشار بر روی بدن مادر نیز ممکن است به ایمپلنت دندان آسیب برساند. بنابراین، بهتر است ایمپلنت دندان را در دوران بارداری به تعویق بیاندازید.
در دوران بارداری، به دلیل تغییرات هورمونی و فشار بر روی بدن مادر، احتمال بروز مشکلات دندانی بیشتر است. از جمله مشکلاتی که در این دوران ممکن است رخ دهد، عفونت‌های دندانی، خراشیدگی دندان‌ها، التهاب لثه و زایمان زودرس است. به همین دلیل، مراقبت از دندان‌ها در دوران بارداری بسیار مهم است.
اگر نیاز به ایمپلنت دندان در دوران بارداری وجود دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا تصمیم درستی گرفته شود .
شما می توانید بعد از سه ماهه اول کاشت دندان را بگیرید. اما ، مگر اینکه نیاز فوری پزشکی وجود داشته باشد ، اکثر دندانپزشکان و جراحان دهان و دندان توصیه می کنند که تا بعد از زایمان منتظر بمانید.

1- افزایش خطر عوارض
2- بعد از به دنیا آمدن نوزاد ، ایمپلنت ها به بهترین شکل قرار می گیرند
3- بهترین کار برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس
4- از بیهوشی خودداری کنید
5- استرس را کاهش دهید

به جای انجام ایمپلنت، با پزشک خود در مورد راه‌حل‌های دندانی موقت صحبت کنید. برای مثال متخصص ممکن است قادر به پوشاندن دندانی که به جایگزینی با یک روکش موقت نیاز دارد، باشد، و سپس بعد زا زایمان فرآیند ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد.

مهم است که زنان باردار در دوران بارداری خود بهداشت دهان و دندان  بسیار دقیق را دنبال کنند تا مطمئن شوند که دندان‌ها در طول این روند 9 ماهه دست خوش تغییر و دچار ناراحتی نمی‌شوند. اگر خانم باردار بیماری صبحگاهی بیش از حد و حالت استفراغ دارد، توصیه می‌شود از خمیر دندان ملایم استفاده کند و دهان خود را زود به زود با دهانشویه بشوید تا از تشکیل هر گونه باکتری غیر ضروری و افزایش عفونت در دندان جلوگیری شود.
زنان باردار همیشه باید از خوردن هر نوع تننقلات سرشار از قند جلوگیری کنند، زیرا کربوهیدرات‌ها باعث رشد باکتری‌ها می‌شوند. بهتر است محصولات لبنیاتی زیادی برای قوی شدن استخوان‌ها و دندان‌ها برای هم مادر و هم نوزاد در حال رشد مصرف شود. هنگامی که نوزاد متولد می‌شود، هر نوع جراحی مورد نیاز برای ایمپلنت‌های دندانی و سایر معاینه‌های منظم دهانی می‌تواند ادامه یابد.