/

3 مرداد 1403

ایمپلنت دندان در یک روز

ایمپلنت دندان در یک روز

ایمپلنت یک روزه یک روش جدید و عالی برای افرادی می باشد که به سرعت در صدد جایگزین دندان از دست داده خود هستند.

با روش ایمپلنت دندان یک روزه، دندان های بسیار محکم و طبیعی در مدت یک روز داشته باشید. در مقاله ایمپلنت فوری دندان از مرکز ایمپلنت دندان دکتر شهاب الدین عزیزی با ما همراه باشید.

کاشت دندان (ایمپلنت) در یک روز آخرین روش جراحی ایمپلنت دندان است که با بهره گیری از تکنولوژی نوین R2gate و به کمک طراحی کامپیوتری، امکان کاشت دندان و تحویل پروتز آن در همان روز را فراهم می کند. این روش جدید به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به جراحی های مرسوم و حتی برش لثه، ایمپلنت ها با دقت بسیار بالا در فک قرار گیرند و پروتز (دندان جدید) مربوطه نیز از قبل طراحی و در روز کاشت بر روی پایه ها سوار شود.

ایمپلنت یک روزه یا همان ایمپلنت فوری از نظر بسیاری از افراد یک درمان غیر ممکن است. ولی با پیشرفت تکنولوژی و تجربه کاشت ایمپلنت از سال ۱۹۵۰ تاکنون فرآیند کاشت ایمپلنت به ۷ الی ۱۰ دقیقه به ازاء کاشت هر واحد ایمپلنت رسیده است. و این یک خبر خوب برای کسانی است که از کاشت دندان و فرآیند درمانی طولانی آن وحشت داشته‌اند.

ایمپلنت فوری یا همان ایمپلنت یک روزه یا تک جلسه‌ای که در جامعه مرسوم شده است در واقع جایگزینی دندان از دست رفته با استفاده از ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که به دلیل استفاده از تکنیک دیجیتال ایمپلنتولوژی، نیاز به برش لثه و جراحی پیچیده ندارد و تنها با سوراخ کردن محل دقیق کاشت ایمپلنت می‌توان آن را در مکان درست خود قرار داد و پس از پایان کار بیمار روکش موقت PMMA خود را تحویل می‌گیرد و مطب را ترک می‌کند.

این نوع کاشت ایمپلنت هم اکنون در مرکز فوق تخصصی کاشت ایمپلنت دکتر شهاب الدین عزیزی در تهران در دسترس می‌باشد و کلیه تجهیزات روز در حوزه ایمپلنت دیجیتال در این مرکز در خدمت همه مراجعه‌کنندگان عزیز است.

ایمپلنت یک روزه برای چه کسانی مناسب است؟

بهتر است از ایمپلنت‌ فوری برای هر دندانی استفاده نشود. دندان‌های عقب فک، نیاز به روش ایمپلنت یک روزه ندارند. اما برای دندان‌های پیش و نیش، در شرایط اضطراری می‌توان از آن استفاده کرد. ایمپلنت فوری را می‌توان برای افرادی انجام داد که استخوان فک آنها از تراکم کافی برخوردار است.

پیش از کاشت ایمپلنت یک روزه، استخوان‌های فک شما باید مورد معاینه قرار گیرند. در صورت تراکم خوب استخوانی و امکان انجام ایمپلنت یک روزه، فرآیند کاشت ایمپلنت، پروتز و تاج موقت در یک روز انجام می‌شود. البته پروتز و تاج کارگذاشته‌شده در لثه بیمار هم موقتی است و پس از گذشت سه تا پنج ماه، با پروتز و تاج دائم عوض می‌شود.

از ویژگی‌های پروتز موقتی در این روش، کوتاه‌تر بودن آن نسبت به پروتز دائمی است. همچنین جنس این پروتز از تیتانیوم یا پرسلن نیست و از پلاستیک ساخته شده و سبک است. این موضوع باعث می‌شود تا فشار کمتری بر روی ایمپلنت وارد شود.

مزایای ایمپلنت فوری

زمان انتظار کمتر

به طور سنتی، درمان ایمپلنت های دندانی یک فرآیند چند مرحله ای است که شامل دوره های بهبود میان این مراحل می شود. با استفاده از فناوری مدرن امروزی و نیز ایمپلنت فوری می توان مدت زمان مراحل درمان را به حداقل رساند و بیماران سریع تر و اغلب در یک جلسه به دندان های خود برسند.

عملکرد فوری دندانپزشکی

از آنجایی که بیماران می توانند در یک روز با جراحی به دندان های خود برسند، بازگشت فوری را نیز تجربه خواهند کرد. بدین ترتیب، آنها قادر خواهند بود غذاهایی را که به دلیل عدم دندان نمی توانستند مصرف کنند، گاز زده و بجوند.

رسیدن به لبخندی طبیعی

با ایمپلنت فوری صاحب دندان هایی از مواد فوق العاده محکم و طبیعی خواهید شد که ظاهری بسیار زیبا دارند و می توانند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

ترمیم لبخند دائمی

ایمپلنت قرار است تا پایان عمر با شما بماند. زمانی که شما به طور مناسب از آن مراقبت نمایید، شاهد ماندگاری و طول عمر بالا و نیز عملکرد شگفت انگیز دندان های خود خواهید بود.

ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت فوری و انواع آن

اینمپلنت فوری به روش های مختلفی قابل انجام است که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

کاشت فوری دندان جلو

دندان های جلو اغلب با توجه به ساختار و جایگاهشان بیش از دندان های پیشین در معرض آسیب و شکستگی قرار دارند. آسیب دیدگی دندان های جلو علاوه بر مشکلاتی که در بلع به وجود می آورد از نظر ظاهری نیز زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کاهش اعتماد به نفس در وی می گردد. در چنین شرایطی انجام ایمپلنت دندان فوری به عنوان راه حلی کاربردی است که این نقصان را در چهره فرد پوشش داده و برطرف می کند.

کاشت فوری دندان های فک

مهم‌ترین مشکلاتی که نبود دندان های فک به همراه دارند خوردن و جویدن سخت غذا برای فرد است. ضمن اینکه عدم وجود دندان های فک پایین یا بالا ممکن است منجر به ایجاد فاصله میان سایر دندان های فرد گردد. در چنین شرایطی می توان جای خالی دندان های فک را با روش درمان ایمپلنت فوری کامل کرده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

چگونگی انجام ایمپلنت فوری

هرچند که به ایمپلنت فوری، ایمپلنت دندان یک روزه نیز گفته می شود اما در واقع کاشت دندان فوری به یک جلسه منتهی نمی شود. پیش از انجام ایمپلنت، دندانپزشک ابتدا سوالاتی در خصوص سوابق پزشکی فرد پرسیده و جهت بررسی وضعیت دهان و دندان درخواست رادیوگرافی می دهد. دندانپزشک با مشاهده تصاویر، شرایط فرد را برای کاشت دندان فوری بررسی کرده و در صورت لزوم آن را مناسب می داند.

در صورت نیاز به کشیدن دندان از چند هفته پیش یا در همان روز جراحی این عمل انجام خواهد گرفت که این امر با توجه به وضعیت استخوان فک تعیین می گردد.

برای انجام ایمپلنت فوری تنها نیاز به بی‌ حسی موضعی است، البته برای کاشت چند دندان مقدار این بی‌ حسی بیشتر خواهد بود.

بعد از انجام بی‌حسی، ایمپلنت ها درون استخوان فک جای می گیرند. نحوه جایگذاری ایمپلنت ها چنانچه به صورت پانچ باشد به شکل دستی انجام می گیرد. چنانچه کاشت دارای پیچیدگی های زیادی باشد بهتر است از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده شود که با کمک تصویر سه بعدی و به شکل سفارشی انجام می گیرد.

بعد از اینکه ایمپلنت کاشت شد نوبت به قرار دادن روکش دندان است. البته روکش فوق موقتی بوده و فرد بعد از چند هفته بایستی مجدداً جهت نصب پروتز دائمی به دندانپزشک مراجعه کند. مهمترین مرحله ایمپلنت دندان اتصال روکش به پایه های فلزی است. چرا که با قرار دادن روکش نامرغوب و نامناسب امکان از بین رفتن و شکستن ایمپلنت ها وجود دارد.

ایمپلنت فوری و مراحل آن

چنانچه متقاضی انجام ایمپلنت فوری هستید بهتر است با مراحل انجام این نوع کاشت دندان بیشتر آشنا شوید:

معاینه دهان و دندان فرد و بررسی تصویربرداری های انجام شده

انجام بی‌ حسی موضعی

کشیدن یک یا چند دندان

جایگذاری ایمپلنت به روش دیجیتال یا پانچ

جایگذاری روکش موقت

قالب گیری و ساخت پروتز دائمی و نصب آن

طول عمر ایمپلنت فوری چقدر است؟

اگر پس از کاشت ایمپلنت فوری، هر چند وقت یکبار ویزیت شوید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، می‌توانید 15 تا 20 سال زمان برای ماندگاری ایمپلنت فوری در نظر بگیرید.

معایب ایمپلنت یک روزه چیست؟

  • بزرگ‌ترین ایراد کاشت ایمپلنت فوری این است که این روش نمی‌تواند برای همه افراد و برای هر دندانی مناسب باشد.
  • اشکال دیگر نبودن امکان برقراری پیوند بین استخوان و لثه است.
  • تحلیل رفتن لثه می‌تواند اشکال دیگر ایمپلنت یک روزه باشد.
  • در کاشت ایمپلنت فوری ممکن است دندان از مسیر اصلی خود خارج شود.
  • امکان صدمه دیدن استخوان فک را در این روش درمانی نباید نادیده گرفت.
  • پزشکان در کاشت ایمپلنت دندان بر روی محل کاشت تسلط کافی ندارند.
  • امکان شکست ایمپلنت در داخل فک وجود دارد.
  • قیمت ایمپلنت فوری بیشتر از ایمپلنت با روش معمول آن است.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان یک روزه

نحوه مراقبت و نگهداری از ایمپلنت فوری دندان مشابه دندان های طبیعی است. دقیقا همان کارهایی که برای محافظت از دندان های طبیعی خود انجام میدادید را باید برای ایمپلنت دندان یک روزه نیز انجام دهید. استفاده از مسواک و نخ دندان پس از کاشت ایمپلنت دندان به شدت اهمیت دارد. همچنین لازم است پس از نصب پروتز دائم هر 6 ماه یکبار به منظور چکاپ به دندانپزشک مراجعه شود. در صورت احساس درد در روزهای بعد از کاشت استفاده از مسکن و داروهایی که دندانپزشک تجویز کرده بلامانع است. همچنین نباید مواد غذایی سفت و سخت را با دندان خود بجویید و از انجام این کار باید پرهیز کنید

قیمت ایمپلنت فوری دندان 1403

ایمپلنت دندان فوری نیز مانند ایمپلنت های ساده دارای برندهای مختلفی است. نوع برند، کشور سازنده، تعداد ایمپلنت ها، دستمزد متخصص ایمپلنت و غیره می تواند بر هزینه تمام شده آن تأثیر بسزایی داشته باشد. به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری یک دندان از هزینه بریج دندان یا پروتز گران تر است، اما ثبات و پشتیبانی عالی از فک ارائه می‌کند و برای باقی ماندن در محل به دندان‌های مجاور یا مکش متکی نیست. تخمین قیمت ایمپلنت یک روزه نیازمند مراجعه به متخصص است، زیرا هزینه های این روش با توجه به شرایط بیمار و موارد ذکر شده کاملاً متفاوت است. به طور کلی هزینه ایمپلنت فوری به دلیل ساخت پروتز موقت حدود 20 درصد از ایمپلنت معمولی بیشتر است. هزینه ایمپلنت فوری دندان در سال 1403 و در تهران با توجه به جنس، برند ایمپلنت دندان و روکش آن متغیر است.

قیمت ایمپلنت فوری با بیهوشی

اگر شما جزء مراجعه کنندگانی باشید که به بیهوشی در انجام کاشت دندان نیاز داشته باشید، حتما کنجکاو هستید که هزینه این روش چقدر است؟ دندانپزشک در ایمپلنت فوری با بیهوشی، داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند را به بیمار تزریق میکنند و ممکن است که این داروها گران باشند، در نتیجه قیمت ایمپلنت فوری با بیهوشی بالاتر از هزینه این جراحی بدون بیهوشی میباشد.


بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران

اجرای ایمپلنت دندان با روش فوری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است توسط دندانپزشک متخصص پروتز دندان و جراح فک و صورت انجام شود. داشتن تخصص و مهارت کافی می تواند در نتیجه نهایی ایمپلنت تأثیر بسزایی داشته باشد. مرکز ایمپلنت دندان دکتر شهاب الدین عزیزی متخصص بسیار باتجربه و ماهر در زمینه پروتز دندان و جراحی فک و صورت دارند و بهترین مرکز ایمپلنت فوری تهران به شمار میرود، بنابراین شما میتوانید کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران را با خیال راحت به دکتر شهاب الدین عزیزی بسپارید.

برای اطلاع از اینکه آیا کاندیدای کاشت فوری دندان هستید یا نه، کافی است با ما تماس بگیرید .